www.CaspianOne.ir فروشگاه کاسپین 1

www.CaspianOne.ir فروشگاه کاسپین 1

عرضه نرم افزار،کتاب برنامه آموزش های تخصصی فنی و مهندسی معماری عمران مکانیک برق الکترونیک آمار ریاضیات تدوین ویرایش فیلم ویدئو عکس تصویرصوت و...
www.CaspianOne.ir فروشگاه کاسپین 1

www.CaspianOne.ir فروشگاه کاسپین 1

عرضه نرم افزار،کتاب برنامه آموزش های تخصصی فنی و مهندسی معماری عمران مکانیک برق الکترونیک آمار ریاضیات تدوین ویرایش فیلم ویدئو عکس تصویرصوت و...

درباره نرم افزار و امکانات برای شبیه سازی قالبگیری پلاستیک Autodesk Simulation Moldflow 2015 در تحلیل فرآیند قالبگیری

 درباره نرم افزار و امکانات برای شبیه سازی Moldflow  

 ابزار شبیه سازی برای قالب گیری تزریق پلاستیک ، مواد نرم و مایع مذاب سیال . به ابزارهای قالب گیری پرس سرد ، Tooling گفته می شود .

ابزارهای شبیه سازی جریان مواد قالب گیری به صورت یکجا و یکپارچه در این نرم افزار جمع آوری شده است . برای آنکه  کاربر بتواند جریان قالب گیری را به صورت دیجیتالی و تصویری شبیه سازی و قابل توضیح ، نمایش تصویری نماید ، که وابسته به برخی از ابزارهای دیگر قالب گیری نیز می گردد. در ابزارهای اضافه شده به این مجموعه نرم افزار امکان تحلیل ابزارهای صنعت قالب گیری پلاستیک مانند تحلیل و طراحی خود قالب تزریقی ، طراحی بخش های پلاستیکی ، جسم تولیدی قالب گیری ، ابزارها و چگونگی تزریق ،ابزارهای خنک کاری و .. می باشد . در کل این گزینه ها و ابزارهای اضافی به شما امکان می دهد کل دستگاه قالب گیری پلاستیک را خود طراحی کنید ، تحلیل کنید ، امکانات آن را افزایش و بهبود دهید و از برخی اتلاف ها و اضافه ها مانند اتلاف مواد اولیه و انرژی و هزینه هایی جلوگیری کنید .  

  

برخی ویژگیهای نسخه جدید 2015 :

می توانید با دیدن فیلم تصویری زیر برخی امکانات جدید ، امکانات قدیم متحول شده را ببینید . توضیح مهندس درویشی ؛ در سال 2010 اولین نرم افزار تحلیل و طراحی ابزار قالب گیری عرضه شد ، در سال 2011 نسخه ای آماده برای عرضه تکمیل نگردید و در نهایت نسخه بسیار خوب و ساده 2012 تهیه و عرضه گردید . در سالهای 2013 و 2014 سعی در افزایش کارایی و بهبود نرم افزار و عرضه برای سیستم عامل های لینوکس و مکینتاس اپل گردید . بنابراین می توان گفت دراین دو سال هیچ توانایی جدید و فوق العاده ای به این نرم افزار اضافه نگردید و تمام کوشش شرکت اتودسک در طراحی مجدد با نرم افزار جدید برنامه نویسی 2012  ویژوال استودیو جدید ، هماهنگی با مایکروسافت ویندوز و آفیس جدید سال 2013 ، نمایش سه بعدی ، توانایی تبادل با نرم افزارهای دیگر اتودسک و.. خلاصه گردید . شرکت اتودسک با بهبود کارایی توانایی های شبیه سازی جریان سیال ، نمایش تصویری ، طراحی سه بعدی و مش بندی ، شبکه و.. را بسیار جالب و توسعه یافته عرضه و به عنوان توانایی جدید معرفی نموده است .  البته ابزار فلکس که به شما امکان تحلیل موردی دقیق تر در مکان و زمان خاص ، قسمتی از فرآیند قالب گیری را نیز به صورت موردی می دهد . امکان تحلیل جزئیات مورد دلخواه مانند گوشه ها به صورت منحصر و جداگانه فراهم گردیده است . این ابزار برای خلاصه سازی ، تحلیل بخشی از کل و تحلیل جزئیات به صورت دقیق تر در همه شبیه سازی های تحلیلی اتودسک فعال گردیده است.

 

برخی ویژگیهای نسخه جدید 2015 :

1- توانایی های جدید که به شما می آموزد و می توانید بسیاری از موارد و عوامل علمی صنعت قالب گیری را بهتر تحلیل و قالب تولیدی را طراحی کنید .

2- ابزارهای تمرکز و جزئیات فلکس ، به شما امکان تحلیل جزئیات و تحلیل موردی را می دهد . با استفاده از این ابزار شما می توانید تحلیل قالب گیری پلاستیک را بر اساس موارد دلخواه خود ، پایه صنعتی مورد نیاز و با جزئیات مورد نظر خود انجام دهید .

 

3- توانایی وارد نمودن انواع مدل طراحی از نرم افزارهای مختلف ؛ این نرم افزار طیف بسیاری از انواع مدل های سه بعدی در فرمت استاندارد را می تواند دریافت کند بدون توجه به آنکه از چه نرم افزاری بدست امده است . فرمت های استاندارد DXF , DWG , IGS ,. و خروجی طراحی نرم افزارهایی که در نرم افزارهای اتودسک از سال 2012 تا 2014 قابل استفاده شده است مانند Rhino, Alias, and NX files directly رینو ، آلیاس ، زیمنس ان ایکس ، و مجموعه فایل ها مانند شاخه ذخیره فایل های مجتمع در سالیدورک ، آباکیوس ، و کتیا ..به صورت مستقیم .

4- گرمایش و سرمایش در قالب های تزریق پلاستیک ؛ توانایی تحلیل حرارت و تبادل گرما ؛ تعیین توزیع درجه حرارت و تغییر در یک قالب در طول چرخه قالب تزریق پلاستیک. از پیش گرمایش قالب ، تزریق پلاستیک یا مایع مذاب ، تا خنک شدن قالب و تولید قالب گیری .. را شبیه سازی می کند.

5- جهت گیری الیاف در طرح های بخش های پلاستیکی ؛ پیش بینی جهت گیری الیاف شیشه ای، از جمله شکستگی الیاف بلند، در پلاستیک تقویت شده با الیاف. تجزیه و تحلیل و در نتیجه خواص مواد برای عملکرد دقیق مکانیکی. این تحلیل در تهیه فیبرها ، پلاستیک فیبرها ، یا شیشه فیبرها ، قالب گیری الیافت بافته کامپوزیت ها بسیار کاربرد دارد . در حد پیشرفته آن شیشه های ترکیبی با رشته های تنگستن وفلز ، ضد تشعشع و ساده آن الیاف شیشه و پلاستیک در بدنه سبک خودرو و هواپیما .

6- بهینه سازی طراحی ، طراحی و شبیه سازی قالب و قالب گیری ، تحلیل و شبیه سازی ، آزمایش پیش از تولید . تمام قابلیت های تولید انواع مش ، شبکه بندی ، تک و چند کریستالی ، فرآیند های قالب گیری از ابتدا تا انتها و تحلیل های دنباله روی تولید مانند نقاط بحرانی ، محل های تمرکز تنش و چین خوردگی در تولید به روش قالبگیری را انجام می دهد . با این امکانات می توان تغییرات را اعمال و با تحلیل نتایج مورد بهینه را بدست آورد .

7- شبیه سازی انبساط ، انقباض و شبیه سازی تاب برداشتن ؛ توانایی ارزیابی طرح بخشی و تزریق قالب پلاستیک برای کمک به انقباض کنترل و تاب برداشتن بر اساس مواد درجه خاص و پارامترهای پردازش با توجه به مواد و خصوصیات مورد نظر کاربر را دارد.

8- شبیه سازی و تحلیل گرم و سرد ، عملیات حرارتی مانند سخت کاری و نرم کاری حرارتی ؛ شبیه سازی واکنش قالب گیری تزریقی (RIM)، قالب ریزی و سازه های انتقال رزین (RTM)، قالب تزریق واکنش سازه (SRIM)، قالب ریزی و سازه های فشرده سازی گرماسخت، و لاستیک و ترکیب قالب گیری تزریقی .. به طور کلی سخت شدن و نرم شدن تولید قالبگیری شده را تحلیل نموده و با شبیه سازی نشان می دهد.

9- توانایی اصلاح طراحی ، شکل هندسی ؛ بعد از تحلیل به راحتی می توانید با اینونتور فیژیون شکل هندسی را تغییر داده و ویرایش نمایید. فیلم و روش استفاده از ابزار اینونتور فیژیون در نرم افزارهای اتودسک را در همین وبلاگ ببینید.

10- فرآیندهای قالب ریزی و سازه های تخصصی ، انواع و اقسام قالب ریزی های ترکیبی ، شبیه سازی طیف گسترده ای از فرآیندهای قالب گیری تزریق پلاستیک و برنامه های کاربردی فرایند های تخصصی در رابطه با آن مانند  ساخت ترکیبات چند لایه و بافته ، ترکیبی ، رشته فیبر های در هم تنیده ، کامپوزیت ها ، قالب گیری چند مرحله ای و چند تکه ای ، چند ماده ای ، داری اسکلت ، سازه ، رشته ، پارچه داخلی و.. را با استفاده از این نرم افزار شبیه سازی و تحلیل نمود .

11- توانایی ویرایش طراحی ، این نرم افزار برای اعمال ویرایش و تغییرات ، به صورت جزئی ابزارهای طراحی در کد را برای خود دارد ، گرچه به مانند ابزارهای طراحی به وسیله کامپیوتر اتوکد های پیشرفته نیست ولی در ویرایش هندسیه طراحی کافی می باشد.

12- بانک اطلاعاتی مواد ؛ در این نسخه با داشتن یک بانک بسیار کامل و با تمام خصوصیات مواد به کاربر اطمینان و اعتماد خاصی می دهد ، بیش از 9200 نوع ماده ، مواد پلاستیکی استفاده شونده در قالب گیری به روش تزریق پلاستیک با خصوصیات و مشخصات فنی فیزیکی و حرارتی .. مورد نیاز در شبیه سازی و تحلیل در این نسخه موجود است.

13- تحلی بر اساس ساختار تحلیل توسط کامپیوتر ، اعتبارسنجی و بهینه سازی طرح قالب پلاستیکی با استفاده از ابزار به تبادل اطلاعات با نرم افزار شبیه سازی ساختاریدیگر است . به بیان ساده تر علاوه بر شبیه سازی و تحلیل بصری ، داده ها و نتایج عددی کاربردی به مانند دیگر نرم افزارهای تحلیل استاندارد CAE ارائه می دهد . این نرم افزار اینگونه اعتبار یافته و تایید می گردد.

14- همکاری با دیگر نرم افزارها ؛ با استفاده از ابزارهای ارتباطی ، خروجی فیل به صورت آکروبات ریدر ، عکس و تصویر ، فیلم و قابلیت های ارائه گزارش در فرمت های آفیس امکان ارتباط و توضیحات به سفارش دهندگان ، مشتریان و دیگر همکاران را دارد. 

 

نظرات 1 + ارسال نظر
بهنام کریمی 25 بهمن 1393 ساعت 15:20

سلام خسته نباشید
من این نرم افزار رو تهیه کردم و نصب کردم و با موفقیت هم کرکش کردم اما حین اجرای انالیز ارور لایسنس میده که با هیچ روشی نتونستم حلش کنم
میخواستم بدونم که شما خودتون این ورژن رو نصب کردین ایا همچین مشکلی داشتین ؟
تا قسمت ایمپورت و وارد کردن قطعه و مش بندی هیچ مشکلی وجود نداره اما به محض استارت انالیز ارور میاد
اگر اطلاعی دارین ممنون میشم کمک کنید سپاس :)

امکان ندارد که در موقع آنالیز اررور لایسنس بدهد. اگر لایسنس و کرک مشکل داشته باشد ابدا شما وارد صفحه کاری نرم افزار نخواهید شد. اشکال در چیز دیگری است. ما به کسانیکه این نرم افزار را از ما تهیه کرده اند یک سی دی فیلم آموزشی تنظیمات هم داده ایم و هیچ مشکلی نداشته اند.

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد